Використання біометану і водню у двигунах внутрішнього згоряння
Ключові слова:
природній газ, якість газу, двигун внутрішнього згоряння, теплота згоряння, склад газуАнотація
У статті проведено аналіз складу та якості природного газу відповідно вимог нормативних документів до газу, що транспортується в мережах газопостачання, та до газових сумішей, що можуть бути використанні у двигунах внутрішнього згоряння. Проведено порівняння інформації щодо складу та якості газу, що передбачена в різних нормативних документах з інформацією отриманою в результаті проведених досліджень взятих проб газу в газовій мережі. Запропонована методика дозволяє розрахувати склад газу який максимально використовуватиме відновлювальні джерела енергії (біогаз, водень). Утворена при цьому суміш буде відповідати нормативним вимогам щодо якості газу для двигунів внутрішнього згоряння, тобто вимогам ДСТУ ГОСТ 27577:2005. Рекомендовано доочищення мережевого газового палива та зменшення вмісту твердих частин, рідких фракцій і сірки до нормативних значень.
Посилання
Haz pryrodnyi palyvnyi komprymovannyi dlia dvyhuniv vnutrishnoho zghoriannia. Tekhnichni umovy DSTU 27577:2005 (HOST 27577-2000, IDT), Derzhspozhyvstandart, 2005 (in Ukrainian)
Pravyla bezpeky system hazopostachannia. NPAOP 0.00-1.76-15. Osnova, 2015 (in Ukrainian)
Kodeks hazotransportnoi systemy. Postanova NKRE № 2493, 30.09.2015 https://ips.ligazakon.net/document/re27823 (in Ukrainian)
Kodeks hazorozpodilnykh system. Ofitsiinyi visnyk Ukrainy, № 92, 27.11.2015, https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1379-15#Text. (in Ukrainian)
Proiekt tekhnichnoho rehlamentu pryrodnoho hazu. 2019. http://www.drs.gov.ua/wp-content/uploads/2019/05/4291 (in Ukrainian)
Pravyla okhorony pratsi pid chas ekspluatatsii obladnannia, shcho pratsiuie pid tyskom. NPAOP 0.00-1.81-18. https://dnaop.com/html/54590/doc-NPAOP_0.00-1.81-187 (in Ukrainian)
Pravyla okhorony pratsi na avtomobilnomu transporti. NPAOP 0.00-1.62-12. https://dnaop.com/html/32443/doc-NPAOP_0.00-1.62-12 (in Ukrainian)
Zakharchuk O.V. Vykorystannia hazovoho palyva v avtotraktornii tekhnitsi. RVV Lutskoho NTU, 2016. (in Ukrainian)
Kovbasenko S.V. "Mozhlyvosti pidvyshchennia ekolohichnoi bezpeky transportnykh zasobiv z dyzeliamy zastosuvanniam alternatyvnykh palyv." Visnyk mashynobuduvannia ta transportu, No2(16), 2022, pp. 51–57. https://doi.org/10.31649/2413-4503-2022-16-2-51-57 (in Ukrainian)
Dobrovolskyi O.S., Stupak N.S. "Dotsilnist perevedennia avtomobilnoho parku na hazove palyvo." Visnyk Natsionalnoho transportnoho universytetu. Seriia: Tekhnichni nauky, № 1 (37), 2017. pp. 124-132. http://publications.ntu.edu.ua/visnyk/37/124.pdf (in Ukrainian)
Kaptsova N. I. Pidvyshchennia efektyvnosti ekspluatatsii ta remontu miskykh hazoprovodiv. Diss. abstract. О. М. Beketov National University of Urban Economy in Kharkiv, 2018. https://nrat.ukrintei.ua/searchdoc/0418U002881/ (in Ukrainian)
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Вікторія Коновалюк, Юрій Франчук
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).