Випробування вентилятора системи охолодження двигуна внутрішнього згорання гелікоптера в умовах жаркого клімату

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32347/2409-2606.2021.39.53-60

Ключові слова:

система охолодження двигуна, вентилятоh, тепловіддача радіатора, експлуатаційна температура

Анотація

У статті ставиться питання необхідності вирішення проблеми розширення температурних меж роботи системи охолодження двигуна внутрішнього згорання гелікоптера. Дане питання виникло з того, що при експлуатації гелікоптера на території африканських країн з спекотним кліматом відбувався перегрів двигуна. Питання використання гелікоптерів в цих умовах було обумовлено попитом на авіаційному ринку. Для розв’язання поставленої задачі був проведений вибір нових елементів системи охолодження, а саме радіатора та двох типів вентиляторів. Дослідження були направлені на збільшення тепловіддачі радіаторів системи охолодження шляхом збільшення типорозміру радіатора та збільшення швидкості повітряного потоку, який проходив крізь радіатор. Виконувалось 3D моделювання, проєктування нової системи охолодження (СО), а потім і конструювання СО в двох варіантах з вентиляторами TEMIC та SPAL. Два дослідних зразка пройшли наземні та льотні випробування спочатку в умовах помірного клімату, де був виявлений зразок з найкращими параметрами роботи. Для льотних випробувань в умовах з жарким кліматом була використана нова система охолодження з вентилятором SPAL, ці випробування тривали три дні. Дана стаття описує завершальний етап серії випробувань ефективності системи охолодження гелікоптера та аналіз отриманих результатів з підтвердженням остаточного досягнення поставленої мети, тобто підвищення верхньої температурної межі зовнішнього повітря для безперебійної та безпечної роботи гелікоптера.

Біографії авторів

В. М. Чередніков, ТОВ «КБ «Аерокоптер»

 

к.т.н., доцент, головний. конструктор

О.В. Череднікова, Національний університет “Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»

К.т.н., доцент

Д. В. Гузик, Національний університет “Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»

К.т.н., доцент

Посилання

Cherednikov V. M. Modeliuvannia, konstruiuvannia ta vyprobuvannia systemy okholodzhennia DVZ z metoiu pidvyshchennia yii efektyvnosti / V. M. Cherednikov, O. V. Cherednikova // Zb. nauk. prats Ukr. derzh. un-tu zaliznych. transp. – Kharkiv : UkrDUZT, Vyp. 198., 2021, рр. 129–147.

Hnatov A., Arhun S., Ponikarovska S. Energy saving technologies for urban bus transport. International journal of Automobile and Mechanical Engineering. 2017. 14(4). P. 4649-4664. doi: https://doi.org/10.15282/ijame.14.4.2017.5.0366

El-Ladan A.D., Haas O.C.L. Fan-pad evaporative battery cooling for hybrid electric vehicle thermal management. IET. 2015. DOI: 10.1049/cp.2015.0901

Nikipchuk S. Analiz ta optymizatsiia skhem sumishchennia strukturnykh elementiv u systemakh okholodzhennia avtotransportnykh dvyhuniv / Serhii Nikipchuk // IX mizhnarodnyi sympozium ukrainskykh inzheneriv-mekhanikiv u Lvovi. 20-22 travnia 2009.: pratsi, Lviv, 2009, pp. 271-272.

Hashchuk P. M. Pro zmist poniattia «Koefitsiient korysnoi dii avtomobilia» / P. M. Hashchuk, M. I. Sychevskyi, A. M. Dominik // Zb. nauk. pr. «Visnyk LDU BZhD».,Lviv, 2016, № 14, pp.152-175.

Hashchuk P. N. Energeticheskaya effektivnost avtomobilya /P. N. Hashchuk, Lviv: Svyt, 1992, 208p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-06

Як цитувати

Чередніков, В., Череднікова, О., & Гузик, Д. (2021). Випробування вентилятора системи охолодження двигуна внутрішнього згорання гелікоптера в умовах жаркого клімату. Вентиляція, освітлення та теплогазопостачання, 39, 53–60. https://doi.org/10.32347/2409-2606.2021.39.53-60